Šport a relax v tehotenstve

Tehotenstvo je síce iný stav, ale nie je to choroba. Takže zahadzovať tretry a permanentku do fitka po tom, ako dostanete tehotenský preukaz, hneď nemusíte. Ale predsa len sa vyplatí dodržať pár základných pravidiel.

blog-sport a relax

Všeobecne sa dá povedať, že ak nemáte žiadne zdravotné ťažkosti a tehotenstvo prebieha tak, ako má, rekreačný šport vám môže iba prospieť. Dôležité je dodržiavať rozumnú mieru a nijako sa neprepínať. Intenzívny tréning alebo prípravu na preteky preto radšej na pár mesiacov odložte. Ak vás v tehotenstve trápia nejaké ťažkosti, poraďte sa s lekárom.

Čo vám prospeje

Ak ste už pred tehotenstvom cvičili, nie je dôvod ďalej nepokračovať. Ale niektoré aktivity je lepšie prispôsobiť vášmu novému stavu. Chybu tiež neurobíte, keď začnete navštevovať lekcie určené priamo pre tehotné, ako je napr. tehotenská joga, pilates alebo napríklad aqua aerobik.

A aké ďalšie športy vám prospejú? Je to hlavne chôdza alebo plávanie. Môžete tiež ďalej bicyklovať (ale pozor v mestskej premávke, lepšia je cyklistika v prírode) alebo vyskúšať golf.

Čo radšej nie

Pozor si dajte na akékoľvek náročné silové a tlakové športy alebo aktivity, pri ktorých hrozí pád. Pri akomkoľvek pohybu sa tiež vyvarujte tvrdých a prudkých skokov. Stopku majú aj loptové hry, potápanie, squash, jazda na koni, windsurfing a všetky druhy vrcholového tréningu.

Na zváženie sú aj také športy, ako je tenis, korčuľovanie, lyžovanie alebo terénny beh. Do značnej miery záleží na tom, akú s nimi máte skúsenosť, či ste sa im venovali aj pred tehotenstvom a ako usilovne ich robíte. V každom prípade platí, že sú veľmi rizikové v druhej polovici tehotenstva.

Riziková relaxácia

Ťažko by ste hľadali iné obdobie, keď je v živote ženy taký dôležitý relax, pohoda a uvoľnenie. Lenže nie všetky aktivity, ktoré vám za iných okolností prinášajú radosť a odpočinok, sú v tehotenstve vhodné. Kvôli vysokej teplote vody si, bohužiaľ, budete musieť odoprieť vírivku. Rovnaký problém je aj so saunovaním. Ak bez neho nemôžete byť, odložte návštevu sauny aspoň na druhý trimester a rozhodne sa pred tým poraďte so svojím lekárom.

Obmedzenie sa týka aj masáží. Úplne sa im vyhnite v prvom trimestri. Pokiaľ nemáte žiadne ťažkosti, neskôr môžete zájsť na tehotenskú masáž. Tá nie je taká intenzívna ako klasická a zbytočne nedráždi lymfatický systém.

Chcem kontaktovať Nanny

Napíšte nám

*

*

*



Položky označené hviezdičkou * sú povinné.
Odoslaním formulára súhlasíte so spracovaním osobných údajov v súlade s nariadením Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679, o ochrane fyzických osôb v súvislosti so spracovaním osobných údajov a voľného pohybu osobných údajov, v platnom znení.

Zdieľať článok

Aký je váš názor na "Šport a relax v tehotenstve"?

Napísať názor

*

*

*

Polia označené * sú povinné

Ďalší článok

Zo slovníka pojmov

N

Náhradná podložka

Ak vaše bábätko často spinká na dvoch miestach, odporúčame mať k monitoru dychu aj náhradnú… viac...

Opýtali ste sa lekárky

Dychanie

Dobry den, moja dvojtyzdnova dcerka sa niekedy nadychne a pritom vyda hikavy zvuk a akoby zalapala… viac...

Prečítajte si ďalšie články

Sprievodca tehotenstvom
foto-hana.png

Kariéra s Nanny

Nanny predávam v Taliansku už 5 rokov a som nadšená. Konečne som skĺbila starostlivosť o rodinu s prácou, ktorá mi prináša radosť.

Hana, mamička a predajca Nanny v Taliansku

Viac o kariére s Nanny